wtorek, 17 kwietnia 2012

Sernik z "Ziemią"


Wygląda bosko,jeszcze lepiej smakuje...
Wprawdzie jest już po świętach, ale sernika nigdy za mało.
Znalazłam go na blogu Moje Wypieki.
Tak mi się spodobał,że postanowiłam go upiec
 na imprezę szkolną dla dzieciaka.
Szefowa była wniebowzięta,
 gdy tylko poczuła zapach wanilli i pieczonego ciasta.
W związku z tym,że na świętach byłam w Polsce, 
upiekłam go jeszcze raz i zaś wszystkim smakował.
Alinka specjalnie dla Ciebie dziś podaje ci przepisik ;)


SERNIK Z CIASTECZKAMI OREO
NA SPóD
  • 160 gr ciastek Oreo (bez masy)
  • 60 gr roztopionego masła
Ciastka obrać z białej masy,
ja podważam ciastko małym nożykiem
 i zeskrobuje to białe i niemiłosiernie słodkie...
Następnie wkładam po kilka ciastek do "ziplocka" 
(worek na mrożonki,najlepiej z grubszego plastiku)
 i wałkuję na piasek. 
Można też użyć papieru do pieczenia,
ale ciastka lubią się wymykać spod kontroli ;)
Kiedy rozwałkuję już wszystkie, 
wykładam tortownicę papierem do pieczenia.
Pokruszone ciastka mieszam razem z roztopionym masłem.
Wykładam na blaszkę około 23cm
 i równiutko rozprowadzam oraz uciskam palcami.

MASA

  • 600 gr twarogu i tu uwaga: za pierwszym razem użyłam serka "Philadelphia" 3 sztuki, za drugim sera mielonego "President", z "Filadelfią"hehe był lepszy!!!
  • 1 szklanka Créme Fraiche (250ml) (śmietana około 36%)
  • 3 jajka 
  • 2 łyżki skrobii ziemniaczanej, ale może być też i zwykła mąka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilli 
  • 3/4 szklanki cukru
  • 70 gr ciastek Oreo obranych z tego białego :) tak samo pokruszonych na ziemię
Wszystko mieszamy mikserem, dodajemy jajka,
 nie odzielamy żółtek od białek, 
tylko w całości, mieszamy na gładką masę
 (masa będzie wyglądać jak baardzo gęsta śmietana), 
którą następnie wylewamy na ciasteczkowy spód.
Bardzo ostrożnie wysypujemy pokruszone ciastka na wierzch,
żeby nam nie wpadły do środka.
Zapiekamy w temperaturze 180°C przez 60 minut. 
Ja go jeszcze lekko studzę w piekarniku ale niedługo. 
Następnie wyciągamy, studzimy do końca
 i wkładamy do lodówki na noc.
Kroimy i ukazuje się nam piękna czarno-biała kompzycja :)
Aha i sernik jest "mokry"!!!!!!!!!!!

Zyczę Smacznego!!!




6 komentarzy:

  1. Serniki można jeść przez cały rok:)bo zawsze smakują wspaniale na każdym spodzie:) i czekoladowym i kruchym itd.:) uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny jest. Lubię takie połączenia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam serniki, ten zapowiada się faktycznie mega smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  4. serniki są rewelacyjne, nie wazne co do nich dodasz i tak wychodzą ;) a ciasteczka oreo znakomicie się z nim komponują. Sama ostatnio piekłam sernik z tymi ciasteczkami oraz czekoladą miętową Aero mint. Mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za dedykację! Serniczek pierwsza klasa:*

    OdpowiedzUsuń
  6. czym zastąpić Créme Fraiche. Może można kupić lub jak zrobić. Maria

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...