wtorek, 12 marca 2013

Bajeczny Istambuł


Witam po dłuższej przerwie.
Troszkę się zaleniwiłam...
Remonty,choróbsko i tak jakoś zeszło...
Chciałam Wam dziś pokazać przepiękne miasto,
 jakim jest Istambuł.
Jest olbrzymi...
W życiu nie widziałam takiego molocha ;)
Nawet Londyn czy Nowy Jork są o wiele mniejsze.
Poza tym bardzo fajni ludzie,bardzo pomocni,
ale też na każdym kroku biznesmeni ;)
Trzeba uważać na portfeliki i ceny ;)
Restauracje super,jedzenie również mmm mniam!
Nie jadłam jedynie kebaba buahaahhaha,
bo jak zobaczyłam te wszystkie świeżusieńkie rybki,
to nawet nie było mowy,żebym zjadła coś innego ;)
Co warto zobaczyc??
Przepłynąć się po Bosforze,czyli cieśninie,
która łączy Morze Marmara i Morze Czarne.
Wybrać się do Niebieskiego Meczetu,Hagii Sofii,
wyjść na Wieżę Galata,przejść się do Cystern Bazylikowych
i oczywiście odwiedzić bazary: 
jeden Wielki (na którym jest samo złoto,podróby i skóry) 
warty jak dla mnie tylko zaliczenia ;)
a drugi zwany Egipskim (gdzie zostawiłam majątek...)
Na Egipskim jest wszystko do kuchni...
Przyprawy,herbaty,pikle,ryby,sery,mięso...
I przede wszystkim Lokum,
czyli tzw. turkish delight,
a po polsku rachatłukum hehe.
Jest to rodzaj słodyczy wyrabiany z cukru i mąki ziemnaczanej,
przypomina galaretkę i jest pyyyyyyyszne.
Nawiozłam tych głupot całą wielką walizę,
a teraz się jeszcze delektuję herbatami,
które są wspaniałe :)
Jestem pewna,że wracam do Turcji,
 jeszcze parę razy odwiędzę ten wspaniały zakątek.
Naprawdę warto!

Miłego oglądania ;)


Bosfor


Morze Marmara




Bosfor


Bosfor


Bosfor


Bosfor


Bosfor


Bosfor


Most Galata,na którym setki rybaków łowią ryby,
które są następnie sprzedawane do restauracji pod mostem.


Most Galata








Widok z Wieży Galata


Wieża Galata


Wieża Galata


Wieża Galata


Wieża Galata


Wieża Galata


Wieża Galata


Widok z pokoju hotelowego...Niebieski Meczet


Widok z pokoju hotelowego...Hagia Sofia


Hagia Sofia


Hagia Sofia


Hagia Sofia


Hagia Sofia


Bazar Egipski


Bazar Egipski


Bazar Egipski


Tramwaj Nostalgia na Taksim


Niebieski Meczet


Niebieski Meczet


Niebieski Meczet


Niebieski Meczet


Cysterna Bazyliki


Cysterna Bazyliki


A w jednej restauracji nawet chleb specjalnie dla mnie wypiekli :D


Miłego dnia i organizowania się do Istambułu hehe ;)


2 komentarze:

  1. Byłam w Istambule i powiem Ci, że wróciłam bym jeszcze raz ;) Tak urzekoło Mnie to miasto, że na pewno w którymś momencie znowu się wybiorę!

    OdpowiedzUsuń
  2. It's difficult to find knowledgeable people about this subject, however, you sound like you know what you're talking about!
    Thanks

    Review my homepage クロエ店舗

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...